Mart 2017 Sayı 14

Bizden Haberler

Ankara KKB Anadolu Veri Merkezi’nde Yaşam Başladı

Kredi Kayıt Bürosu sektör temsilcilerinin artan teknoloji yatırım maliyetlerine olumlu katkı sağlamak amacıyla KKB Anadolu Veri Merkezi’ni hayata geçirdi. Başta finans sektörü olmak üzere tüm kurumların sahip olduğu bilgilerin milli bulut teknolojisine taşınacağı, Ankara’da yer alan, bu merkez sayesinde alt yapı ve yatırım maliyetlerinin azaltılarak ülkemize katma değer sağlanması hedefleniyor.

“KKB Kredi Kayıt Bürosu ANADOLU VERİ MERKEZİ” finans sektöründeki kurumlara İş Sürekliliği Merkezi olarak hizmet vermek üzere, en son teknolojiler ile tasarlandı. Türkiye’nin en büyük ve ilk TIER-IV seviyesinde hizmet verecek olan KKB Anadolu Veri Merkezi’nin 1 veri merkezi, 1 Teknik Destek Ofisi ve MOM binaları için inşaat çalışmaları tamamlanarak hizmete açıldı.

LEED-Gold seviyesinde standartlarda, çevre dostu ve doğal afetlere dayanıklı olacak şekilde tasarlanan; en üst düzeyde teknik, çevresel ve fiziksel güvenlik önlemleri ile donatılan; data ve internet hatları tüm servis sağlayıclar tarafından ve farklı fiber güzergahlar üzerinden hat tahsisi için gerekli altyapıya sahip olan KKB Anadolu Veri Merkezi, alanında Türkiye'nin tek örneği ve dijital kalesi olacak.

KKB Anadolu Veri Merkezi üzerinden sunulacak

  • Ana Veri Merkezi Hizmetleri kapsamında müşteriler kendi cihazlarını getirerek veya KKB’den cihaz kiralayarak, kendi müşterilerine KKB Anadolu Veri Merkezi’nden hizmet verebilir, faaliyet alanlarındaki hizmetler için kendilerine ayrılmış kabinet, ünite veya alanda bulunan cihazlarını kendileri işletebilecekleri gibi KKB’den ayrıca talep ederek işletim hizmeti alabilirler,
  • İş Sürekliliği (ODM) Hizmetleri kapsamında müşteriler kendi cihazlarını getirerek veya KKB’den cihaz kiralayarak, ana veri merkezlerinden verdikleri hizmetleri yedeklemek amacıyla KKB Anadolu Veri Merkezi’nden yer kiralayabilir, iş sürekliliği hizmetleri kapsamında kendilerine ayrılmış kabinet, ünite veya alanlarında bulunan cihazlarını kendileri işletebileceği gibi KKB’den ayrıca talep ederek bu hizmetleri alabilirler,
  • Merkezileştirilmiş Uygulama Hizmetleri kapsamında finans sektöründe faaliyet gösteren kurumlar KKB tarafında geliştirilmiş, sektördeki kurumların operasyonlarının merkezileştirildiği uygulamaları KKB Anadolu Veri Merkezi üzerinden kullanabilirler,
  • Bulut Hizmetleri kapsamında finans sektörü ve diğer sektörler, ihtiyaçlarına uygun olarak bulut üzerinden sunulacak uygulama ve hizmetlerden faydalanabilir, bu hizmetlerin kullanımı paralelinde ihtiyaç duyacakları veri yedekleme, ortam yedekleme, veri güvenliği, erişim güvenliği, yetkilendirme gibi hizmetleri KKB üzerinden sağlayabilirler.
  • Veri Merkezi Dışındaki Alanların Kullanımı: KKB Anadolu Veri Merkezi’nden sunulan, veri merkezi (beyaz alan) hizmetleri dışında müşteriler, tercihleri doğrultusunda kartuş saklama, izleme ve operasyon ofisleri kiralama, personel ofisleri kiralama, toplantı odaları kullanma, kafeterya  gibi hizmetlerden faydalanabilirler.
  • İhtiyaç duyulan en yeni teknolojik altyapılarla donatılarak KKB'ye ait olan 43 bin m2 arazi üzerine kurulan ve  ilk fazında:

  • 3 Adet Veri Merkezi Binası (10.500 m2)
  • Destek Ofisleri Binası (2.800 m2)
  • Müşteri Operasyon Merkezi Binası (7.600 m2)
  • olmak üzere 3 ana bölümden oluşan KKB Anadolu Veri Merkezi’nde T.C. Ziraat Bankası A.Ş. İş Sürekliliği (ODM) Hizmetleri için çoktan yerini aldı. Yapı ve Kredi Bankası ise yine İş Sürekliliği (ODM) Hizmetleri için teknik ekipleri ile taşınma hazırlıklarına başlarken, TBB Risk Merkezi yine İş Sürekliliği (ODM) Hizmetleri kapsamında ODM hizmetini 2017 ortasına kadar KKB Anadolu Veri Merkezi’ne taşıma çalışmalarına başladı.

    Türkiye’nin önde gelen finans kuruluşlarının tercih ettiği ileri teknoloji ve altyapı ile donatılmış, verilecek bulut hizmeti kapsamında verilerin tamamen Türkiye sınırları içinde tutulduğu, “Türkiye’nin Bulutu” olacak KKB Anadolu Veri Merkezi hakkında daha detaylı bilgi almak için tıklayınız.

    “Doğrulama Servisi” özelliği ile telefon numarası doğrulaması artık çok kolay!

    Kredi Kayıt Bürosu’nun müşteri adres bilgilerini zenginleştirerek, telefon numarası bulunmayan, iletişim bilgilerinin doğruluğundan emin olunmayan ya da mevcut iletişim bilgileri hatalı olan müşterilere daha kısa sürede ulaşılmasını sağlamak üzere Ekim 2016 itibarıyla hayata geçirdiği KKB Bilinmeyen Numara Hizmeti zenginleştirilerek “Doğrulama Servisi” özelliği hizmet kapsamına eklendi.

    Doğrulama Servisi üzerinden telefon numarası, ad, soyad ve hat sahibine ait açık adres bilgisi verilerek eldeki iletişim bilgilerinin gerçekten o müşteriye ait olup olmadığı doğrulanabiliyor. Bu sayede sahip olunan verinin doğruluğu ve güncelliği saptanabilirken; telefon numarasının kayıtlı olduğu isim ile kayıtlarda bulunan isim/soyisim bilgilerinin birbiri ile uyuşup uyuşmadığı bilgisine de tek dokunuşla ulaşabiliyor. Ayrıca kayıtlı olan ilgili telefon numarasının açık adresi ile telefon numarasının operatör rehberlerine kaydedilirken kullanılan adres detayının hangi oranda eşleştiği de doğruluk skoru üzerinden görülebiliyor.

    KKB Bilinmeyen Numara Hizmeti “Doğrulama Servisi” ile, mevcut iletişim bilgileri yenilenebilirken eksik iletişim bilgileri de tamamlanabiliyor.

    Doğrulama Servisinde sorgu yapmak ise çok kolay. Güvenli dosya transfer ortamı üzerinden toplu sorgu yöntemi ile toplu halde bırakılan datanın sorgulanması sağlanabilirken web servis entegrasyonu ile üyelerin kendi sistemlerine entegre etmesi ve böylelikle tekil sorgulama yöntemi ile anlık sorgu yapabilmesi de mümkün.

    KKB üyeleri KKB Bilinmeyen Numara Hizmeti kapsamındaki tüm sorgu türlerinden faydalanabiliyor. Kullanım talepleri ve konuyla ilgili bilgi almak için ilgili üye temsilcisinin, KKBBY platformu veya 444 99 67 numaralı İletişim Merkezi üzerinden iletişime geçilmesi yeterli.

    Türkiye’nin İlk Test Otomasyon Hackathon’undan KKB'ye Ödül

    Kredi Kayıt Bürosu’nun test otomasyon mühendislerinden oluşan TriQuality ekibi, test uzman ekiplerinin katıldığı ödüllü bir yazılım test otomasyonu yarışması olan, Keytorc Test Otomasyon Hackathon’unda üçüncülük ödülünün sahibi oldu.

    Yazılım testi alanında danışmanlık hizmetleri sunan Keytorc tarafından düzenlenen ve Türkiye’de bir ilk olma özelliğini taşıyan Test Otomasyon Hackathon’unun kazananları TestTalks etkinliğinde ödülleri ile buluştu. Alanında lider kurumların da yer aldığı 98 takımın başvurduğu yarışmada Kredi Kayıt Bürosu’nun test otomasyon mühendislerinden oluşan TriQuality ekibi üçüncülük ödülünün sahibi oldu.

    Test otomasyon uzmanlarının ve konuya ilgi duyan öğrencilerin katılabildikleri ve bir web uygulaması üzerinde yeteneklerini sergiledikleri yarışmada, alanında öncü şirketlerin yöneticileri jüri olarak görev yaptı. Ekiplerin hazırladığı kodlar projenin tamamlanma oranı, kod kalitesi, bulut entegrasyonu, tasarım şablonları, veri yönetimi, ölçeklenebilirlik, dokümantasyon ve sunum kriterlerine göre değerlendirildi. Test Otomasyon Hackathon’ununda ekipler Java, C#, Python, Ruby gibi dillerin kullanımında ve belirtilen kriterler doğrultusunda kendi araç setlerini oluşturmakta özgür bırakıldı.

    BT Analiz Ve Test Yönetimi’nin oluşturduğu TriQuality ekip üyeleri ise şöyle;

  • Eşref Düz
  • Kerem Ulusoy
  • Volkan Tolu
  • Kredi Kayıt Bürosu olarak son dönemde hassasiyet gösterdiğimiz test alanında bu değerli ödülü hak eden tüm ekip üyelerine ve yöneticilerine teşekkür eder, daha nice başarılar dileriz.

    Görme engelli gençler üniversiteye ‘Sesli Soru Bankası’yla hazırlanacak

    Kredi Kayıt Bürosu’nun (KKB) düzenlediği Hayal Edin Gerçekleştirelim sosyal sorumluluk proje fikirleri yarışmasının 2016 yılı Eğitim kategorisi birincisi Sesli Soru Bankası projesi KKB, Eğitimde Görme Engelliler Derneği ve İstanbul Üniversitesi ortaklığıyla hayata geçiriliyor.

    Proje ile görme engelli öğrencilerin YGS’ye hazırlanması için son 40 yılın çıkmış sorularından oluşan 1.600 soruluk 10 adet YGS testi 2 bini aşkın görme engelli öğrenciye ulaştırılmak üzere seslendirildi. Projenin ikinci fazı için toplamda 1299 sayfalık 4 farklı YGS kitabının seslendirilmesi hedefleniyor.

    Kredi Kayıt Bürosu’nun üniversite öğrencilerinin sosyal sorumluluk konularında farkındalıklarını ve toplumsal sorunlara karşı duyarlılıklarını artırmak amacıyla düzenlediği sosyal sorumluluk yarışması ‘Hayal Edin Gerçekleştirelim’in üçüncü dönem Eğitim kategorisi birincisi ‘Sesli Soru Bankası’ projesi, Kredi Kayıt Bürosu (KKB), Eğitimde Görme Engelliler Derneği(EGED) ve İstanbul Üniversitesi ortaklığıyla hayata geçirildi. İstanbul Üniversitesi’nde düzenlenen, İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mahmut Ak, KKB Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Kasım Akdeniz, İstanbul Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Engelsiz Bilgi Merkezi (İÜ KDDB EBM) Daire Başkanı Dr. Pervin Bezirci ve EGED Başkanı ve aynı zamanda proje sahibi öğrenci Emre Taşgın’ın katılımıyla gerçekleşen törende projeyle ilgili detaylı bilgiler aktarıldı.

    Ulusal Sahtecilik Tespit ve Önleme Hizmeti

    KKB, dünyada ilk defa bankaların ve finans kurumlarının çok kullanıcılı olarak katılabileceği ortak bir başvuru havuzu olarak Ulusal Sahtecilik Tespit ve Önleme Hizmeti ‘ni hayata geçirdi.

    Hizmet ile kredi ve kredi kartı başvurularında sahteciliğin en düşük seviyelere indirilmesi hedefleniyor.

    Ulusal kurallar çerçevesinde, oluşan vakalar, Ulusal Sahtecilik Skoru ve Link Analizi gibi gelişmiş fonksiyonlar ile etkin bir sahtecilik yönetimi sağlıyor.

    Kredi başvuru sahteciliğinin tespitinin ve önlenmesi amacıyla Nisan 2016’da hayata geçen bu hizmeti kullanmak üzere sisteme dâhil olmak için yakın zamanda sözleşme imzalayan iki yeni banka çalışmalarına başladı. Sisteme dâhil olan üyelerin sayısı arttıkça, sistemin etkinliğinin daha da artması bekleniyor.

    KKB IBAN Doğrulama Hizmeti’nin Yeni Özelliği: IBAN TEYİT

    IBAN numarası üzerinden yapılacak işlemlerde kolay ve verimli süreç yönetimi sağlamak amacıyla sunulan IBAN Doğrulama Hizmeti kapsamına, “IBAN Teyit” özelliği dâhil edildi.

    IBAN Teyit özelliği ile kişiye ait IBAN ve TCKN bilgisinin birbiri ile tutarlılığı tespit edilerek IBAN bilgisinin doğruluğu teyit edilebiliyor ve bankalar arası para transferi yapılırken karşılaşılabilecek hataların ve yanlış hesaplara para transferi kaygısının önüne geçilebiliyor.

    IBAN Doğrulama Hizmeti operasyonel maliyeti ve zaman kaybını azaltırken, müşteriye güvenli işlem ortamı üzerinden hizmet sunma imkânı da veriyor.

    Sorgulamalar ‘’KKB Web Uygulamaları’’ veya ‘’Web Servis Entegrasyonu’’ olmak üzere iki farklı kanal üzerinden gerçekleştirilebiliyor. Böylelikle tüm bankacılık kanallarında kullanılan para transferlerine KKB IBAN Doğrulama Hizmeti entegre edilebilirken kullanıcıların daha sağlıklı, hızlı ve güvenli işlem yapmasını sağlamak mümkün hale geliyor.

    Tüm KKB üyelerinin faydalanabileceği bu hizmetin kullanım talepleri ve konuyla ilgili bilgi almak için ilgili üye temsilcisi, KKBBY platformu veya 444 99 67 numaralı İletişim Merkezi üzerinden iletişime geçilebilir.

    Kredi Kullandırımı Anlık Paylaşım Servisi (KAPS)

    Bankaların en önemli ürünlerinden biri olan bireysel kredilerin geri ödenebilir olması bankalar için kritik önem arz ediyor.

    Son zamanlarda birden çok bankaya aynı zamanda kredi başvurusunda bulunularak ödenebileceğinden fazla kredi alınması nedeni ile ortaya çıkabilecek ödeme sorunlarını KKB kendi bünyesinde oluşturulacak anlık bilgi paylaşım sistemi ile çözmeye hazırlanıyor.

    Bu kapsamda çalışmaları devam eden Kredi Kullandırımı Anlık Paylaşım Servisi (KAPS)’nin Mayıs 2017 sonunda üyelerimizin kullanımına açılması hedefleniyor.

    KAPS ile bir kişi aynı zamanda birden çok bankadan kredi almak istediğinde üye kurumlarımız bu kişinin kredi başvuru ve kullandırım bilgilerine anında ulaşabilecek.

    Close