Kilometre Taşları
1995
1999
- Nisan ayında Kredi Referans Sistemi (KRS) hayata geçirildi.
- 17 Aralık 1999 tarihinde Bankalar Kanunu’nda yapılan değişiklikle banka, sigorta şirketi ve tüketici finansman şirketleri gibi kurumların yanı sıra BDDK’nın uygun göreceği diğer şirketlerin de KKB’ye üye olabilmesi sağlandı.
2000
- Müşteri İtirazları Değerlendirme Sistemi (MİDES) hayata geçirildi.
- Sahte Bilgi / Belge / Beyan / Başvuru Alarm Sistemi (SABAS) hayata geçirildi.
- MİDES, bir müşteri itirazının maksimum iki saat içerisinde yanıtlanabilmesine olanak sağlayan elektronik ortama taşındı.
2001
- Kredi Hesap Kayıtları’nın yanı sıra Kredi Başvuru Kayıtları da paylaşıma açıldı.
2002
- Bilgi Doğrulama Sistemi (BDS) hayata geçirildi.
2004
- Bireysel Kredi Notu (BKN) hayata geçirildi.
2005
- Kurumsal Büro Sistemi, üyelerin kullanımına açıldı.
2006
- MİDES, Bilgi Doğrulama ve Acil Güncelleme Sistemi tamamen online altyapıya sahip interaktif bilgi paylaşım platformlarına dönüştü.
- Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’nun 9. maddesinde öngörülen düzenleme kapsamında Limit Kontrol Sistemi (LKS) uygulamaya alındı.
2007
- İnternet Sahtekârlıkları Alarm Sistemi (IFAS) hayata geçirildi.
2008
- Kurumsal Büro Sistemi’ne ipotekli gayrimenkuller, ihale yasaklıları ve karşılıksız çek bilgilerinin eklenmesiyle veri tabanı zenginleştirildi.
- SABAS’ın teknik altyapısı geliştirilerek KKB sistemiyle entegre çalışmaya başlaması sağlandı.
2009
- Üyeler ile günlük olarak paylaşılan karşılıksız çek bilgilerini sorgulamaya yönelik “Karşılıksız Çek Sorgulama Sistemi” kuruldu.
2012
- Hızlı bir dönüşüm sürecine giren KKB bünyesinde bankalar arası kapalı devre çalışmasının yanı sıra benzer bir faydayı reel sektör için yaratmak üzere harekete geçildi.
- Değişen vizyon ve ihtiyaçlara paralel olarak organizasyon yapısı yenilendi, yeni kurumsal kimlik çalışmaları tamamlandı.
- Risk Merkezi’nin altyapısını hayata geçirmek için somut adımlar atıldı. Risk ve Çek Raporu’nun yanı sıra elektronik ortamda rapor talep ve teslimi süreçlerini sağlayan E-Rapor Sistemi hayata geçirildi.
- Bireysel Borçluluk Endeksi’i kullanıma açıldı.
2013
- E-Rapor Sistemi lansmanı gerçekleştirildi.
- Ticari Kredi Notu (TKN) lansmanı gerçekleştirildi.
- Kredi Notu ve Çek Endeksi, Çek Raporu ve Risk Raporları ile birlikte sunulmaya başlandı.
- KKB üyelerine düzenli olarak e-Bülten gönderimine başlandı.
- Harita Bazlı Raporlama Hizmeti GeoMIS KRS üyesi kurumların hizmetine sunuldu.
- TARDES ve GeoMIS internet siteleri faaliyete geçti.
- Bireysel Kredi Notu (BKN) güçlendirilmiş dördüncü versiyonu ile kullanıma açıldı.
- Türkiye Bankalar Birliği (TBB) ile KKB arasında imzalanan sözleşmenin ardından Risk Merkezi çalışmaları başlatıldı. Bu çalışmaların tüm altyapısı ve operasyonu KKB tarafından üstlenildi.
2014
- Findeks markası hayata geçirildi ve www.findeks.com web sitesi yayına alındı. Findeks basın lansmanı gerçekleştirildi. 360 derece iletişim kampanyası başlatıldı.
- KKB’nin Türkiye’deki tüm üniversite öğrencilerine yönelik düzenlediği ilk kurumsal sosyal sorumluluk projesi “Hayal Edin Gerçekleştirelim” başlatıldı.
- Çek Durum Sorgulama hayata geçirildi.
- Hane Halkı Veri Tabanı ve Ticari Sicil Paylaşım Sistemi başladı.
- Krediler Analiz Portalı açıldı.
- Adres İşleme Hizmeti sunuldu.
- Teminat Mektubu Durum Sorgulama (TMDS) hayata geçirildi.
- Merkezi Karar Destek Sistemi’i (MKDS) kullanıma açıldı.
2015
- Türkiye Bankalar Birliği (TBB) iş birliği ile Findeks Karekodlu Çek Sistemi uygulamaya alındı.
- Ulusal Sahtecilik Tespit ve Önleme Hizmeti hayata geçirildi.
- Finansal Kurumlar Birliği (FKB) Faktoring Fatura Havuzu hayata geçirildi.
- Ankara’da hayata geçirilecek Veri Merkezi’nin temeli atıldı.
- Çapraz Çek İlişkileri Sorgulama Uygulaması hizmete sunuldu.
- IBAN Doğrulama Hizmeti hayata geçirildi.
- KRS günlük paylaşım sistemi hizmete sunuldu.
- Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER) iş birliği ile araç kiralama sektörüne özel olarak tasarlanan Reel Sektör Kredi Değerlendirme Sistemi hayata geçirildi.
- “Hayal Edin Gerçekleştirelim” sosyal sorumluluk proje fikirleri yarışmasının ikinci dönemi düzenlendi.
2016
- Karekodlu Çek 29796 sayılı Resmî Gazete ile 9 Ağustos 2016 tarihinde yasalaştı.
- Ankara’da yer alan KKB Anadolu Veri Merkezi’nin inşaatı ve altyapısı tamamlandı.
- Çek Analiz Portalı devreye alındı.
- LKS MİDES uygulaması hizmete sunuldu.
- KKB Bilinmeyen Numara Hizmeti hayata geçirildi.
- Tahsilat Skorları hizmete alındı.
- Eğilim Skorları hayata geçirildi.
- TKN 2. versiyon hizmete sunuldu.
- Toplam yıllık işlem sayısı 1 milyarı aştı.
- “Hayal Edin Gerçekleştirelim” sosyal sorumluluk proje fikirleri yarışmasının üçüncüsü gerçekleştirildi.
2017
- Karekodlu çek uygulaması 1 Ocak 2017 itibarıyla zorunlu hale geldi.
- KKB’nin Olağanüstü Durum Merkezi, Ankara’da tamamlanan KKB Anadolu Veri Merkezi’ne taşındı.
- Görme engellilere eğitimde fırsat eşitliği sağlama hedefiyle “Sesli Soru Bankası” projesi KKB çalışanları tarafından hayata geçirildi.
- Mücbir Hal Sorgulama ve BKM Üye İşyeri Ciro Bilgisi Sorgulama hizmetleri hayata geçirildi.
- Münferit Sorgu Raporlamaları hizmete sunuldu.
- Kredi Kullandırımı Anlık Paylaşım Servisi (KAPS) hizmete sunuldu.
2018
- Findeks Karekodlu Çek Kayıt Sistemi, 1 Ocak 2018 itibarıyla geçerli hale geldi.
- Elektronik Teminat Mektubu projesi hayata geçirildi. İlk elektronik teminat mektubu, 4 Ekim 2018 tarihinde düzenlendi.
- Yabancı Para Kredi ve Gelir Sorgulama Sistemi hayata geçirilerek, firmaların döviz cinsinden gelir ve risklerinin anlık olarak izlenebilmesi sağlandı.
- Telekom sektöründeki ödenmemiş fatura bilgileri alınarak finans sektörü ile paylaşılmaya başlanmış olup, Dünya Bankası İş Ortamı Raporu’nda kredi bürosunun kapsamı ve etkinliğine ilişkin notumuzun tam puana yükselmesi sağlandı.
- Esnaf ve Sanatkar Bilgi Sistemi’nde (ESBİS) yer alan bilgiler, MERSİS üzerinden üyeler ile paylaşılmaya başlandı.
- Kurumsal Büro Sistemi’ne leasing ve faktoring şirket bildirimleri de dâhil edilerek veri zenginliği sağlandı.
2019
- Yenilenen Findeks Mobil Uygulaması kullanıcıların hizmetine sunuldu.
- Karekodlu Çek hayata geçirildi.
- BDDK Ürün ve Hizmet Ücretleri Portalı hizmete sunuldu.
- KKB’nin TBB Risk Merkezi adına vekâleten sunduğu “Geçmiş Tarihli KRS Sorgulama” ile “Risk Merkezi Raporu’nun E-devlet Kapısı Üzerinden Sunulması” hizmetleri hayata geçirildi.
- Sardis Ödülleri’nde Karekodlu Çek Sistemi Projesi Altın Sardis, Elektronik Teminat Mektubu Projesi ise Gümüş Sardis’e layık görüldü.
- Sesli Soru Bankası Projesi, TİSK Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödül Programı’nda Yenilikçilik Ödülü’nün; İstanbul Marketing Awards kapsamında Sosyal Sorumluluk Projeleri İletişimi Kategorisinde Gold Ödülü’nün; Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına Değer Katan Şirketler Ödülleri’nde Büyük Ödül’ün sahibi oldu.
2020
- KKB AR-GE Merkezi kuruldu.
- TCKN - GSM doğrulama hizmeti hayata geçirildi.
- Tarım Kredileri Skoru hizmete sunuldu.
- KKB Nova platformu kullanıma sunuldu.
- KKB, Findeks Mobil Projesi ile Gümüş Sardis Ödülü kazandı.
- “Findeks Yenilenen Mobil Uygulama İletişimi” kampanyası, Bronz Effie Ödülü’ne layık görüldü.
- KKB, IDC Türkiye CIO Summit Ödülleri’nde İşin Geleceği-Metrics & KBIs kategorisinde birinci seçildi.
- KKB’nin Dijital Dönüşüm Projesi, IDC DX Awards 2020 Ödülleri’nde Digital Trailblazer (Dijital Öncü) kategorisinde ikincilik ödülünün sahibi oldu.
2021
- Findeks 5 milyon kullanıcıya ulaştı.
- KKB Anadolu Veri Merkezi 5. yılını doldurdu.
- Bireysel Kredi Notu (BKN) G6 Skor Entegrasyonu gerçekleştirildi.
- Ticari Borçluluk Endeksi ve Web Skor hizmete sunuldu.
- Kurum içi girişimcilik platformu “Dinamo” hayata geçirildi.
- KKB Sürdürülebilirlik Raporu yayımlandı.
- Ticari kredi veri bildirimleri günlüğe geçildi.
- Yapay Zekâ ile çalışan sorgu bazlı “Suistimal Tespit Analiz Modeli” devreye alındı.