Ürün Yönetimi ve Geliştirme Bölümü, KKB ve Findeks’e ait ürün ve hizmetlerin stratejilerini belirlemek, bu stratejilere yönelik teknolojik gelişmeleri takip ederek mevcut ürünlerin iyileştirilmesi, yeni ürünlerin tasarlanması, kullanıma sunulması ve yönetilmesi için gerekli faaliyetleri yerine getirmekle sorumludur. Bölüm, bu sorumluluklarını yerine getirirken finans, kamu, reel sektör ve bireylerin ihtiyaç ve beklentilerini esas almaktadır. Bölüm temel olarak;
Ürün Yönetimi Birimi
Ürün Yönetimi Birimi; finans, kamu, reel sektör ve bireylerin ihtiyaç ve beklentilerini, dünya çapında gelişen trendleri göz önünde bulundurarak, KKB ve Findeks çatısı altında sunulan ürün/hizmetlerin pazarlama stratejilerine yön vermektedir. Finans ve reel sektörün hizmetine sunduğu hizmetlerle, ülke ekonomisinin dijitalleşmesine odaklanmakta, birçok farklı alanda fayda sağlamak ve tüm kullanıcıların eşit şartlarda (görme engelli kullanıcıların yaşadığı eşitsizliklerin farkındalığıyla) erişilebilir ve sürdürülebilir hizmetlerle veriye hızlı erişimine olanak sunmaktadır. Ekip, bu çalışmalarını kurum içi, kurum dışı iş birliklerine ek olarak çeşitli derneklerle sürdürdüğü finansal okuryazarlık eğitim faaliyetleriyle destekleyerek sunulan ürünlerle ilgili farkındalık yaratmayı, pazarlama faaliyetleriyle ürünlerin geniş kullanıcı kitlelerine yayılmasını hedeflemektedir.
Ürün Yönetimi Birimi sorumluluğunda olan Elektronik Teminat Mektubu, Findeks Kredi Notu, Risk Raporu, Limit Kontrol Sistemi (LKS), IBAN Doğrulama, Karekodlu Çek Raporu, Takipçi gibi alanında eşsiz olan ürünlerin yaygınlığını artırmak üzere çalışmalarına kesintisiz devam etmekte; bunun için kullanıcı beklentilerini, teknolojik ve ekonomik trendleri, pazardaki fırsatları düzenli olarak analiz etmekte ve stratejiler çerçevesinde yaratıcı aksiyonları devreye almaktadır.
2021 yılında devam eden COVID-19 salgınında finans ve reel sektörün ihtiyaçlarına kesintisiz olarak yanıt verilmiş, ülke ekonomisinin dijitalleşmesi yönünde atılan adımların olumlu etkileri gözlemlenmiştir. Ürünlerin iyileştirilmesi ve çeşitlendirilmesi çalışmalarına bu yıl da hız kesmeden devam edilmiş; yine yıl içinde bankalara, tarım alanında uzman ekiplere ihtiyaç olmadan, doğru ve güncel veriler üzerinden değerlendirmeler yapmaya imkân tanıyan, sistematik bir şekilde tarımsal kredi değerlendirmesi yapabilecekleri önemli bir altyapı ve bilgi hizmeti sunan TARDES projesiyle KKB, Fast Company tarafından değerlendirilen Türkiye’nin en inovatif 50 şirketi arasına seçilmiştir.
Ürün Geliştirme Birimi
Ürün Geliştirme Birimi; finans, kamu, reel sektör ve bireylerin beklentileri ile teknolojik ve mevzuat ile ilgili gelişmeleri harmanlayarak, KKB ürün geliştirme stratejilerini belirlemektedir. Birim, mevcut ürünlerin iyileştirilmesi, zenginleştirilmesi ve yeni ürünlerin inovatif fikirlerle tasarlanması için gerekli faaliyetleri yerine getirmektedir. Birimin, bu faaliyetleri yerine getirirken ürünlere ait kullanıcı dostu, akıcı süreçler tasarlayarak tüm yönüyle farklı bir müşteri deneyimi yaşatmak hedefleri arasındadır. Birim; fikir aşamasından başlayarak Türkiye ekonomisine katkı sağlayacak, bireylerin/firmaların daha etkin şekilde risk yönetimi yapmalarına olanak tanıyacak ürünlerin pazara sunulmasına kadar tüm süreçleri yürütmekte ve KKB ve Findeks çatısı altındaki ürünlerin kullanıcılarla buluşturulmasını sağlamaktadır.
Ürün Geliştirme Birimi, 2021 yılı boyunca KKB ve Findeks ürünlerinin geliştirilmesi, yenilenmesi ve zenginleştirilmesi çalışmalarına aralıksız devam etmiştir. Tüm üye kurumların ihtiyaçlarının yanı sıra kamu kurum ve kuruluşları tarafından ihtiyaç duyulan ürün, hizmet ve altyapı çalışmalarına destek sağlamakta ve yaptığı iş birlikleri ile Türkiye ekonomisinin dijitalleştirilmesi yönünde önemli adımlar atılmıştır. Her yıl olduğu gibi 2021 yılında da finans ve reel sektörde doğan çeşitli ve yüksek hacimli ihtiyaçlara kesintisiz yanıt verilmesi sağlanmış, tasarlanan servislerin sürdürülebilir ve erişilebilir olmasında önemli role sahip olunmuştur.
Aynı zamanda teknolojik geliştirmelerin ve piyasada yaşanan gelişmelerin takipçisi olan Ürün Geliştirme Birimi, startup firmalar ile yaptığı görüşme ve değerlendirmeler ile yeni iş birliklerine imkân sağlamaktadır.
Dijitalleşme aksiyonlarının kullanıcı odaklı ve sistematik bir yaklaşımla devreye alınmasında rol oynayan Ürün Geliştirme Birimi, 2022 yılında da hızla büyüyen ürün portföyü ve iş birliklerinin kesintisiz şekilde kullanıcılara sunulmasına yönelik aktivitelerini sürdürmeye devam edecektir.