Faaliyet
Raporu
2021
Tester
İnsan Kaynakları Bölümü

2021 YILINDA TOPLAM 147 PROGRAM İLE TOPLAM 20.688 SAATLİK EĞİTİM VE GELİŞİM FAALİYETİ YAPILMIŞTIR.

İnsan Kaynakları Bölümü; çalışana dönük, şeffaf, adil ve samimi insan kaynakları” stratejisi doğrultusunda 2021 yılı içinde de çalışmalarını sürdürmüştür. KKB’nin ve İnsan Kaynakları Bölümü’nün değişim ve dönüşüm yılı olan 2021’de odak alanlarını;

oluşturmuştur.

Genç Yetenekler Programı

Yeni mezun gençlerin istihdama katılımını desteklemek, konusunda uzman ve nitelikli çalışan kadrosuna 2021 yılında gençleri de dâhil etmek adına Genç Yetenekler Programı hayata geçirilmiştir. Program kapsamında alınan 1.391 başvurunun 156 tanesi özgeçmiş ön eleme aşamasını geçmiştir. Online değerlendirme (Kişilik Eğilim Envanteri, Genel Yetenek ve İngilizce Testleri) sonuçları ve telefon mülakatları olumlu olan 96 aday ile İnsan Kaynakları İş Ortakları tarafından Yetkinlik Bazlı Mülakat süreçleri gerçekleştirilmiştir. İnsan kaynakları mülakatları olumlu sonuçlanan kısa liste adaylar ile bir sonraki adımda iş birimleri ile ikinci aşama görüşmeleri yapılmış ve 23 Genç Yetenek kapsamlı bir değerlendirme sürecinden ardından KKB çalışan kadrosuna katılmıştır.

Üniversite Kariyer Etkinlikleri

Yıl içerisinde genç yeteneklerle bir araya gelinen etkinlikler kapsamında, Türkiye’nin her üniversitesinden öğrencilerin katıldığı 8 kariyer etkinliğinde toplam 3.650 öğrenciye ulaşılmıştır. İnsan Kaynakları ekibinin yanı sıra KKB’nin uzman liderlerinin de katıldığı etkinlikler kapsamında gençlere; kariyerlerine yön verecek, profesyonel hayatlarında onlara yardımcı olacak bilgiler ve geri/ileri beslemeler ile paylaşılmıştır.

İnsan Kaynakları Sektörel Etkinlikleri

İşveren markası algısına yatırım yapmak adına, alanında uzman insan kaynakları profesyonellerinin buluştuğu çeşitli etkinliklere KKB’yi temsilen konuşmacı olarak katılım sağlanmıştır.

23 Genç Yetenek kapsamlı bir değerlendirme sürecinin ardından KKB çalışan kadrosuna katılmıştır.

Hibrit Çalışma Modeline Geçiş

2021 yılında yayınlanan genelge doğrultusunda tüm üst yönetim ekibinin katılımıyla kapsamlı bir çalışma sonrası 36 maddeden oluşan bir aksiyon planı oluşturulmuştur. Pandemi sonrasında da yönetsel kararlar, iş verimliliği ve görev tanımlarının uygunluğu göz önüne alınarak, ofisten çalışma, hibrit çalışma ve tamamen uzaktan çalışma olmak üzere üç farklı çalışma modeli planlanmıştır. Yeni hibrit çalışma modeli doğrultusunda AR-GE ve Genel Müdürlük ofisleri masa sayısı %40 oranında azaltılarak yenilenmiştir. Bu yeni düzende, çalışma alanları yalnızca “işin yapıldığı yer” olarak değil, birlikte üretme ve sosyalleşme alanı olarak yeni nesil ofis düzeninde kurgulanmıştır.

TOPLAM 82 KURUM YÖNETİCİSİNİN KATILDIĞI 6 MODÜLDEN OLUŞAN “YÖNETİM AKADEMİSİ” LİDERLİK PROGRAMI 2021 YILINDA BAŞLATILMIŞTIR.

Onboarding Programı

Yeni çalışma modeliyle birlikte, KKB’ye katılan çalışanların yeni normale uyumlu bir şekilde kuruma ve işe hızlı ve etkin bir şekilde entegrasyonlarını sağlamak için kapsamlı bir onboarding süreci tasarlanmıştır. Yeni çalışanları kurum kültürüne adapte etmeyi ve kurumla çalışanı bütünleştirmeyi hedefleyen Onboarding Programı, çalışanın aday olma sürecinden, ilk 6 aya kadar olan süreci kapsamaktadır. Kurum oryantasyon eğitimlerinden yeni çalışana yardımcı olarak ekip arkadaşı atamaya, birimlerle yapılan tanışma toplantılarından periyodik ileri/geri besleme buluşmalarına kadar oldukça detaylı bir programı kapsayan bu sürecin 2022 yılı içerisinde dijital ortama taşınması ve daha interaktif bir platform sunulması adına çalışmalar devam etmektedir.

İşe Alım

İnsan Kaynakları Bölümü; KKB’nin finans sektörünün önemli kurumlarından biri olmasının yanı sıra aynı zamanda bir teknoloji firması olarak geliştirdiği inovatif ürün ve hizmetler ile Türkiye’nin büyüyen değeri ve dünyanın örnek alınan kredi bürosu olma vizyonu ile çalışmalarını sürdürmektedir. Buna paralel olarak işe alım ve iş gücü stratejisini şekillendirmekte ve bu vizyona ortak olacak yeni çalışanları kurum bünyesine dâhil etmektedir. 2021 yılı boyunca, 13.561 aday değerlendirme sürecine dâhil olmuş, 2.221 aday ön değerlendirme sürecini geçmiş, 1.054 aday ile de mülakat gerçekleştirilmiştir. Yıl içerisinde 106 yeni çalışan KKB’ye katılmıştır.

Şirket İçi Kariyer Fırsatları

2021 yılında hayata geçirilen iç ilan uygulaması, kurumun temel özelliklerinden biri olan yetkin ve deneyimli çalışan kadrosunu ön plana çıkarak ve KKB çalışanlarına kariyer gelişim fırsatı sunacak bir iç kaynak projesi olarak değerlendirilmiştir. Çalışma sayesinde kurum içinde farklı bölümleri/birimleri de tecrübe etmek isteyen çalışanlara bu kariyer fırsatı sunulmuş ve kariyer yolculuklarında onlara destek olunmuştur. 2021 yılı boyunca toplam 19 iç ilan yayınlanarak 10 KKB çalışanı şirket içinde görev değişiklikleri ile farklı bölüm/birimlere transfer olmuştur.

Sürekli Öğrenme ve Gelişim

KKB’nin dört değerinden biri olan ve kurum DNA’sına işleyen “sürekli gelişim” odağı sayesinde çalışanların ve bununla birlikte kurumun gelişimi İnsan Kaynakları Bölümü’nün faaliyetlerinin merkezinde yer almaktadır. Bu kapsamda; talep bazlı ilerleyen münferit eğitimlerin yanında, çalışanların mesleki ve yetkinlik gelişimlerini desteklemek adına kurum ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda oluşturulan ve üç ayda bir düzenlenen eğitim kataloğu yayınlanmıştır.

2021 yılında toplam 147 eğitim & gelişim programı gerçekleşmiş olup, toplam 20.688 saate ulaşan eğitim & gelişim faaliyetlerimizin içerik bazında saat dağılımı şu şekildedir; 8.751 saat Mesleki Teknik Eğitim, 2.266 saat Yetkinlik / Soft Skill Eğitimi, 3.426 saat Kurum Eğitimi, 674 saat Seminer / Konferans ve 1364 saat Atölye Çalışması. Toplam 82 yöneticimizin katıldığı 6 modülden oluşan “Yönetim Akademisi” liderlik programımıza 2021 yılında başlanmıştır.

Beş Çayı Sohbetleri

Yoğun bir iş gününe kısa ve keyifli bir mola vermek adına KKB Genel Müdürünün de katılımıyla Beş Çayı Sohbeti buluşmaları yapılmaktadır. Genel Müdürlük binasında düzenlenen buluşmalarda, ofiste bulunan çalışanların pandemi koşulları gözetilerek sosyalleşmeleri ve buna bağlı olarak bir sinerji oluşturulması hedeflenmektedir.

Avita Çalışan Destek Hizmetleri

KKB çalışanlarının ve aile üyelerinin yararlanabileceği; mali hukuki danışmanlıktan ev-bahçe bitkileri bakımına, tıbbi danışmanlıktan veteriner desteğine kadar birçok farklı alanda kapsamlı danışmanlık hizmeti sunan AVİTA Çalışan Destek Programı uygulamaya alınmıştır. AVİTA Çalışan Destek Programı ile KKB çalışanları programın uzman ekibinden 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet alabilmektedir.

Çalışanlara ve ailelerine birçok farklı alanda danışmanlık hizmeti sunan AVİTA Çalışan Destek Programı uygulamaya alınmıştır.

Yeni İnsan Kaynakları Platformu

Dijital, entegre, otomatize, yeni nesil ve uçtan uca bir insan kaynakları süreç yönetimi hedefiyle yola çıkılan yeni insan kaynakları platformu arayışı kapsamlı bir değerlendirme süreci sonrası belirlenmiştir. 2021 yılı içerisinde ilgili platformun kuruma entegrasyon çalışmaları başlatılmıştır.

Dinamo Kurum İçi Girişimcilik Platformu

İnovasyon ve girişimciliğe verilen önem ve gerçekleştirilen yatırım kapsamında kurum içi girişimcilik platformu Dinamo hayata geçirilmiştir. Platform üzerinden iletilen birbirinden değerli girişim fikirlerinden dört tanesi Değerlendirme Komitesi tarafından olumlu değerlendirilmiş, fikirlerin geliştirilmesi amacıyla takımlar oluşturulmuştur. Dört takım, girişimcilik sürecinin hazırlık aşamasını başarı ile tamamladıktan sonra geliştirme çalışmalarına devam etmiştir.

Kurum içi girişimcilik platformu Dinamo, 2021 yılında hayata geçirilmiştir.