Finansal Raporlama ve Mali İşler Bölümü, finansal faaliyetlere ilişkin mükellefiyetlerin ve raporlamaların zamanında ve doğru bir şekilde yerine getirilmesi için mali etkinliğin planlanmasıyla faaliyet sonuçlarının izlenerek sistematik bir şekilde kayıt altına alınmasından sorumludur. Bölüm bu sorumluluklarını yerine getirirken; kurumun stratejik hedefleri, yasal düzenlemeleri ve kamu yararını esas almaktadır.
Bölümün temel faaliyetleri arasında;
Mali İşler Yönetimi Birimi
Mali İşler Yönetimi, 2021 yılı faaliyet döneminde; muhasebe ve finans operasyonlarını, muhasebe standartlarına ilişkin usul ve esaslar doğrultusunda başarıyla yürütmüştür.
Bu kapsamda;
Bütçe ve Raporlama Birimi
Bütçe ve Raporlama Birimi, kurumun stratejileri doğrultusunda bütçe yönetimi, finansal ve MIS raporlama faaliyetlerini verimliliği ön planda tutarak yürütmektedir.
Kurum tarafından belirlenen politika ve hedeflere uygun olarak bütçe planlama, kontrol, raporlama ve yönetim faaliyetlerini gerçekleştirmektedir.
Bütçe takibini etkin bir şekilde yaparak hazırladığı bütçe gerçekleşme raporları doğrultusunda birim yöneticileri ve üst yönetimi bilgilendirmekte, gerekli olması durumunda bütçe revize süreçlerini yönetmektedir.
Bütçe ve yıllık finansal planlar doğrultusunda belirlenen hedeflerin hazırlanma sürecine destek vermekte, bu hedeflerin performans ölçümlerini gerçekleştirmekte ve paylaştığı analiz sonuçları ile üst yönetim ve iş birimlerinin karar alma süreçlerine doğrudan destek olmaktadır.
Kurumun fiili mali tabloları ve bütçe karşılaştırmalarının yer aldığı aylık faaliyet sonuçlarını Üst Yönetim ile paylaşmakta, Yönetim Kurulu’na hazırlanan tüm sunum ve raporların konsolidasyonunu sağlamaktadır.
Kurumun stratejileriyle uyumlu olarak kurmuş olduğu verimli raporlama altyapısı sayesinde hazırladığı analizleri tüm KKB iş birimleri ve üst yönetim ile hızlı ve etkin şekilde paylaşmaktadır.
Yeni proje ve ürünlerin finansal fizibilite çalışmalarını gerçekleştirerek, KKB bünyesindeki yönetimini sağlamakta ve üst yönetimin stratejik karar alma süreçlerine doğrudan katkı sunmaktadır.
Kurumun stratejileri doğrultusunda finansal yönetim, raporlama ve kontrol sistemlerinin altyapılarını kurmakta ve geliştirmektedir. Bu kapsamda, 2021 yılında “Robotik Süreç Otomasyonu” sistemi raporlama araçlarına dâhil edilmiştir. Robotik raporlama altyapısı ile sağlanan kaynak tasarrufu farklı çalışmalarda değerlendirilerek katma değerli yeni raporlar envantere katılmıştır. 2022 yılında da robotik raporlama altyapısının geliştirmelerine devam edilerek verimliliğin daha da artırılması hedeflenmektedir.
Satın Alma ve Sözleşme Yönetimi Birimi
Satın Alma ve Sözleşme Yönetimi Birimi faaliyetlerini 2021 yılında da kurumsal yapı ve denetim süreçleri ile prosedürleri dikkate alarak sürdürmüştür. KKB’nin inovasyon stratejisine paralel olarak iş süreçlerinde teknolojinin payını ve verimliliği artırmak ve gerçekleştirilen satın alma işlemlerinde maliyetleri olabildiğince azaltmak öncelik olarak kabul edilmiştir. Bu bağlamda tüm süreçlerde dijitalleşme, iç ve dış paydaş memnuniyeti ve kontrol ortamının güçlendirilmesi hedeflenmiştir. Geliştirilen raporlama altyapısı sayesinde Bütçe ve Raporlama ve Mali İşler Yönetimi iş birimleriyle paylaşılan raporların etkinliğinin artırılması sağlanmıştır.